tirsdag 3. mars 2015

Prosessen av hvordan jeg lagde min første hjemmeside

Fagformidling i webdesign

Oppgaven som jeg skal beskrive fremgangsprosess av er oppgave 3 i webdesign.
Denne oppgaven gikk ut på å lage en hjemmeside som presenterte min hjemby skien.
Måten dette ble gjort på var:




  1. Jeg begynte med Ã¥ lage meg et mentalt bilde av hvordan hjemmesiden skulle se ut, hjemmesiden ble i den  grad aldri skissert pÃ¥ papir, jeg hadde dette derimot klart for meg hvorav jeg valgte Ã¥ droppe dette steget.

  2. Jeg hadde allerede laget meg en kobling med server.
    Jeg laget en ny side pÃ¥ Dreamweaver. Etter dette begynte jeg Ã¥ utforme html og css documentene som skulle til for Ã¥ lage siden. Jeg skrev først et html og css document for indexen og brukte sÃ¥ disse som en mal for resten av sidene som f.eks kontakt eller bilder. NÃ¥r jeg hadde dette ferdig var det bare Ã¥ fylle inn det jeg skulle ha som innhold pÃ¥ de forskjellige hvorav jeg hadde en del bilder av skien pÃ¥ bilder siden eller generell info om skien pÃ¥ indexen. Til slutt  lastet jeg opp alle html og css dokumenter som skulle til samt bilder som jeg hadde tenk Ã¥ ha med for Ã¥ illustrere min hjemby pÃ¥ server.


  3. Her er bilder av hvordan html documentene og cssen så ut:

    Dette er hvordan alle html documentene så ut, inni hoved er alt innholdet til de forskjellige sidene som f.eks bilder i bilder siden eller generell info om skien i index siden.




    Dette er cssen her har jeg sammen med html documentene stilt på hvor de forskjellige divene skal ligge slik at f.eks tekst og blider blir midtstilte.




    Her er sluttproduktet av prosessen http://home.hit.no/~112714/Oppg3/index.html.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar